YENİLİKLER

* Spor yapıyoruz. 29 Eylül 2013

27 Eylül 2013

İSVEÇ - Vasteras ve Stokholm

15 Mayıs 2013



INTERRAIL TREN BİLETİ

Avrupa gezisi 15 günlük Interrail tren bileti, kesinlikle çok kullanışlı. İnternetten sipariş verdikten sonraki hafta elime ulaştı. 15 gün boyunca sınırsız Avrupa ülkeleri arası ve ülke içi şehirler arası tüm trenlerde ücretsiz geçerli. Yalnız dolu olma ihtimali gibi durumlar için en az üç gün önce trenlerinizi garlardan rezervasyon bileti olarak ek bilet almanız gerek bunun için 10 euro gibi otomatlara ödeme yapmanız gerekebiliyor.  Trende biletçiye kontrol için interrail biletinizi ve rezervasyon göstermeniz gerekiyor. Rezervasyon sırasında istediğiniz koltuğu seçebiliyorsunuz. Trenler genelde hızlı tren, konforlu, içinde kafe ve tuvaletler bulunmakta. Hemen hemen her saat başı gibi trenler kalkmakta. 

Avrupa gezime ilk olarak 2 teyzemi ziyaret edeceğim İsveç'ten uçak ile ulaşarak başladım. Uçaktan ilk inerken gördüğüm binlerce adacıklardan oluşan Stokholm manzarası beni çok şaşırtmıştı. Teyzemlerin bulunduğu şehir Vasteras'ta günübirlik kısa bir tur attık. Gezilerime çıkmadan önce internetten iyi bir araştırma ve gezi haritaları ediniyorum. Orta derece ingilizcem ile iletişim kurmam gerekirse zorlanmıyorum. 




İsveç Avrupa'nın en pahallı ülkesi, yeyip içerken hesaplı olmaya çalışın, normal de Avrupa'da her şey bizim paramızın iki katı üstündeyken bu durum İsveç'te neredeyse üç misli olabiliyor. yani Starbucks'ta içtiğiniz 10 TL kahve burada 30 TL olabilir. Ha bu arada İsveç'te Euro değil kendi para birimi geçiyor.



Stokholm tren garı. Avrupa'da en beğendiğim trenlerden biri İsveç diğeri Alman trenleri.



Uzun bir arayıştan sonra bulabildiğim tek şemsiye bahtıma kırmızıydı :) o zamana kadar ıslanarak geziyordum buna da şükür, hem yakışmış mı ne :)



İsveç genel olarak çooooook sessiz bir ülke. Bir süre sonra yalnız kendi nefesimi işitiyor muşum gibi geldi :) Ya kafayı dinlendirirsin ya da kafayı yersin :P



Bu arkadaş Oldtown'dan bir viking :) İsveç'in tarihi ve geçmişinde Vikingler olduğunu hatırlatırım. Bu arkadaşın yanında ki arkadaştan ingilizce bir fotoğrafımı çekebilir misiniz diye sormuştum, yanlış anlaşılma oldu sanırım arkadaşınızla fotoğraf çekilebilir miyime döndü olay ve yanımda poz verdi :) bende çaktırmadım :) Fotoğraftan sonra şemsiyeme "nice umbrella" diyerek kompliman yapan güler yüzlü bir viking arkadaştı. :)



Genelde tek başıma yalnız gezdiğim için fotoğraflarımı tripot ile otomatik çekiyorum. İtalyan bir turist kız bu halimi görünce acımış olacak ki "fotoğrafınızı çekebilirim" diyerek bu fotoyu çekti İtalyan bayan arkadaş. :)



İsveç'in kışı ve yazı güneş görmeye göre çok acayip olabiliyor.. Örneğin en uzun gündüzünde ve gecesinde hava 1 saat kararıyormuş gibi ya da tam tersi durumda kışın 1 saat hava sanki aydınlanıyor muş gibi olup tekrar akşamdan akşama geçiyormuş... Bilmiyorum şehir efsanesi midir ama bana oradakilerin söylediğine göre bu psikoloji bozduğundan intiharlar oluyormuş... Ben gittiğim de örneğin hava saat sabah 4'te gündüz gibi aydınlanmış uyanmıştım ama gariptir uykumu 4 saatlik uyku ile almış uyanmıştım... Yazın en uzun gündüzlerinde gece 12'lere kadar hava gündüz gibi aydınlık olduğundan insanlar o saatte piknik yapar gibi dışarıda takılırmış. Bu maalesef yazın güzel kışın hem soğuk hem sürekli gece :( Aşağıda ki fotoğraf şehrin en işlek ve sosyal gençlerin buluştuğu bir mekandan.


İsveç kızları ile de çok ün yapmış bir ülke. Uzun, sarışın ince belli, sempatik, güler yüzlü kızlar o kadar çok ki ülkede kız nüfusu iki misli derseler inanırım. Duyduğum kadarıyla bayanlara öncelik tanıyan ve koruyan bir durum hakimmiş. Çöp kamyonu kullanan bakımlı güzel bir bayan şoför dahi gördüm. Kadınlar çok aktif. Ülke de bisiklet ve koşu çok yaygın. Ana cadde de iş çıkış saatinde sanki arabadan çok bisikletli insan trafiği gördüm.



Genelde şehir turlarını tur programları olan Hop in Hop off denen otobüslerle ya da teknelerle yaptım. Yalnız gezen hiç bilgisi olmayan biri için gerekli bir durum. İsveç insanlarının ingilizcesi çok iyi, genelde zaten Avrupa'da insanlarla ingilizce konuştum hiç dil sıkıntısı çekmedim diyebilirim. Övünmek gibi olmasın benimde ingilizcem iyidir hani :) Aynı zaman da İsveç insanları çok kibar ve sıcak kanlı geldi bana, neşeli yüz ifadeleri var. Mesela bu tekne turunda benimle ilgilenen görevli bayanlara tekrardan teşekkürler.. Giderken google translet ile İsveç'çe "Kolay gelsin" dedim çok sevindiler :D ... Bir ara son durakta tekrar binmem gerekti, tur saati dolmuş olmasına rağmen kaptan halimden anlamış olacak ki kapıyı açarak gel diye işaret etti "nereye gitmek istiyorsun bırakayım" bu kibarlık ve yardım sayesinde çok sevindim. :)



Şehir müzelerinden biri. 



Stokholm'a gittiğinizde Skansen açık hava müzesine mutlaka gidin. Müze dendiğine bakmayın İsveç kültürünü tanıtan çok büyük bir park, eğlence merkezi ve hayvanat bahçesi. Eski köy evlerinden birinde köy yaşamı canlandırılıyordu onlardan birinde köy ekmeği ve tereyağı ikram edilmişti. Yolda ekmeğinizi paylaşmak isteyen tavus kuşları, serçeler, kargalar ve sincaplar olacak, hepsi de elinizden yiyebilecek kadar korkusuzlar...




Eğer bir daha yolum düşerse meşhur Kuzey ışıklarının dansını izlemek isterim.



...


Hiç yorum yok: