YENİLİKLER

* Spor yapıyoruz. 29 Eylül 2013

23 Eylül 2013

ALMANYA - Köln, Frankfurt, Berlin gezisi


29 Mayıs
Avusturya'da gece hızlı trenine binerek sabahında Köln'e vardım. İstasyon çıkışında dayım ve kuzenim karşıladılar. Evlerinde biraz dinlendikten sonra kuzen ile Köln'ün merkezini turladık. Almanya'yı çok yeşil ağaçlıklı buldum burada tarımın çok verimli olduğunu işittim. Köln 2. dünya savaşında çok yıkım gören bir şehirmiş, şehirde tek yıkılmamış binanın merkezdeki büyük kilise olan Dom olduğu bununda şehir efsanesine göre kilisenin haç şeklinde bir mimariye sahip olmasıdır. Köln'de Türk ve yabancı işçi sayısı çok, hatta özel bir Türk caddesi bile bulunmakta burada çeşitli Türkiye ürünlerini alacak mağazalardan enva i çeşit Türk lokantaları bulunuyor. Merkezdeki tren garı büyük bir nehir olan, Ren nehri üzerinde köprüyle bağlı. Bilet otomatlarında Türkçe dil mevcut. Otobüs içinde bilet alabileceğiniz otomat bulunuyor. Kara yolları gece aydınlatması neredeyse yoktu, ışıklar var ama kullanılmıyordu ben gittiğimde, yollar o kadar karanlık ki şoförün kaza yapması mümkün. Dom civarı oldukça turistik bir merkez.













Ertesi gün Köln'e yakın olan Almanya'nın finans şehri olan Frankfurt'ta yola çıktım. Frankfurt, banka ve iş dünyasını barındıran Almanya'nın ekonomi şehri. Aynı zamanda Avrupa'nın en zengin kenti. Avrupa gezim boyunca en sevdiğim trenler Almanya hızlı trenleri oldu bu sebeple bir kaç fotoğraf çektim paylaşmak için.




Frankfurt'un tren garından çıkar çıkmaz ilk sizi karşılayan caddede bir çok Türk dükkanları göze çarpıyor. Yakın civarda Finans fuar merkezi var, daha ilerde botanik bir park var, gezmek için giriyorum, bu kadar binaların arasında belki de tek nefes alacağınız yeşillik alan. Botanik bahçeye yakın olarak dinozor fosilleri vs. olan Avrupa'nın en büyük doğa bilimi senckenberg müzesi bulunuyormuş önünden geçtim ama vakit bulamam diye girmedim maalesef. 









-------

Şehrin merkezindeki finans şirketlerini gördükten sonra nehir kıyısına geçiyorum. İnsanlar burada dinleniyor, koşu gibi spor yapıyorlardı. Kıyı boyunca ilerleyerek şehrin tarihi ve turistik merkezi olan Römörberk'e varıyorum. Oldukça sempatik bir meydanı var. Şehrin ünlü kiliseleri mevcut. 





-------

Almanya'da üçüncü günüm ve Berlin'deyim. Berlin çok renkli bir şehir. Berlin duvarı ile meşhur olan tarihi mekanları olsun, sanat ve festivalleriyle olsun oldukça turistik bir şehir. Şehri otobüs turu ile gezme fırsatım oldu. Otobüste Türkçe elektronik kulaklık taktığınız rehber ile her yer hakkında detaylı bilgi alabiliyorsunuz. İstediğiniz yerde inip bir sonraki tur otobüsüne binebiliyorsunuz gün boyu. Bazı özel duraklarda 10 dakika mola veriyor otobüs. Şehrin merkezinde yine bir hayvanat bahçesi gezmeniz mümkün. 


Berlin duvarı




Yahudi soy kırım anıtı











Hiç yorum yok: