YENİLİKLER

23 Eylül 2013

AVUSTURYA - Viyana gezisi

27 Mayıs

İsviçre'den gece treni ile Avusturya'nın başkenti Viyana'ya sabahın erken saatlerinde vardım. Viyana, Almanya'ya gitmeden günübirlik görmek amacıyla geldiğim akşamına Almanya'nın Köln kentine gittiğim bir ara duraktı.Yol boyunca gördüğüm yeşillikler arasında çiftlikler ve alp dağları göze ziyafetti. Avusturya diğer bir Almanca konuşan ülkedir. Roma'nın tarihini taşır. Avusturya'da bir tanıdık abimiz bana ev sahipliği yaptı ve gezdirdi. Elimize aldığımız turist haritası ile en can alıcı noktalara tur yaptık. Şehrin turistik merkezinden başladık. İlk gördüğüm yapıt harika Roma tarzı görünümüyle Parlamento binası oluyor. Ardından belediye binasını görüyoruz. Belediye binası hemen hemen her hafta etkinlik ve festival ağırlayan bir meydana eşlik etmekteymiş.

------
Burada aynı zamanda Osmanlı tarihinde başarısız olduğumuz Viyana kuşatması tarihi yatıyor. Arkamda gördüğünüz heykel üzülerek söylüyorum atın altında hilal sancağı olan bir yeniçeri yatıyor.

-----

En büyük saraylardan biri olan Hofburg sarayının içinden geçiyoruz. Burada tur yaptıran nostaljik at arabalarının şehre güzellik kattığını görüyor. Burada meşhur prensesleri Sisi'nin müzesi bulunuyor.

------

Kartner caddesinde (bir nevi Taksim)  ünlü eski bir pastahane olan Cafe Landtmann'ı gördükten sonra yine ünlü ve eski bir kafe'de enfes bir kahve içiyoruz.

----------

Viyana başpiskoposluğunun da ana kilisesi olan St. Stephans katedralinin içini ziyaret ediyoruz. Yine bu civarda kraliyete ait ölülerinin büyük tören ile defin edildiği meşhur bir kilise var, onun hakkında bilgi edindikten sonra tura devam ediyoruz.

Bu civara yakın az ilerde ünlü bir şehir tuvaletine girerseniz, sanki müzeye girmiş gibi hissedeceksiniz, bir yandan orkestra ve operası meşhur olan şehrin müzik dinletisiyle ihtiyacınızı gidereceksiniz :)

Viyana nehir kıyısı eğlence (disko, bar gibi) merkezini gördükten sonra, Prater luna parkına geçtik, ürkütücü cesaret edemeyeceğiniz eğlence araçları var. Burada bulunan bir fotoğrafçıdan geleneksel viyana askeri olarak hatıra fotoğrafı çektiriyorum. Luna parkın hemen çıkışında devasa bir şehir parkı var, neredeyse uçsuz bucaksızmış gibi geliyor orman parkının yolu size... Lüks diyebileceğimiz bir Türk lokantasında kebap yiyerek turun son durağı olan Kraliyet sarayına yola çıkıyoruz.

----------

Turumuz metro ile gittiğimiz, çok rüzgarlı bir hava eşliğinde Schönbrunn kraliyet sarayında bitiyor. Devasa bir saray, muhteşem bir saray bahçesi. Burada o akşam konser olacakmış zaten saray mensubu bizde ki gibi sürgün yediklerinden artık kullanan bir sahibi yokmuş maalesef. Bu sebeple etkinliklere ve halka açık bir arazi kullanımında.