YENİLİKLER

22 Eylül 2013

HOLLANDA - Amsterdam gezisi

1 Haziran

Avrupa gezimin en son durağı ve en keyifli durağı Hollanda - Amsterdam'da idim. Köln'den hızlı tren ile Amsterdam'a ortalama 3 saat yol sürüyor. Sabah yola çıkmıştım öğlen gibi oradaydım. Karşılamaya amca kızın eşi geldi. Birlikte evlerine dinlenmeye geçtik.

-------

İlk olarak Hollanda'nın meşhur yel değirmenlerini, çarıklarının müzesini ve orijinal meşhur Hollanda peynirlerinin yapıldığı turistik bir merkeze gittik. Her ne kadar Mayıs sonu oradaysam da lalelerini göremedim. Hollanda'nın yemyeşil ve kanallarla beslenen tabiatını sevdim, şaşırtıcı derecede ilginç su kuşları çeşitleri var, örneğin yabani ördekler ve balıkçıllar. İlk olarak geleneksel Hollanda ayakkabısı olan bir çeşit terliklerin sergilendiği müzeyi gezdik.

Yel değirmenlerini yakından gördükten sonra Hollanda peyniri yapımı ve satımı olan mağazaya girdik. Enva i çeşit peynirlerin ve süt ürünlerin olduğu bu mağazada peynirlerin tatlarına bakmanız mümkün.

---------

Ertesi gün çok şirin küçük evleri olan balıkçı kasabası Volendam'a gittik. Burada geleneksel Hollanda kıyafetleri giyerek fotoğraf çektirebilirsiniz. Ayrıca Sivas'tan getirtilmiş şifaya sebep olan balıkçıklarla ayağınıza masaj yaptırabilirsiniz. Bu balıkların sedef hastalığını, cilt rahatsızlıklarını tedavi ettiği söyleniyor.

----------

Hollanda'da kaldığım üçüncü günde şehir merkezini gezmeye başladım. Amsterdam, müzeleri, eğlence dünyası ile çok renkli bir şehir. Ayrıca kanallarla parçalı olan şehir adeta Venedik gibi. İlk olarak kanal turu için tekneye bindik. Tekne turu ile şehri ve mimarileri hakkında bilgi sahibi olduktan sonra meşhur olan atıştırmalık patates kızartmasından tattık. Ardından çok eğlenceli dakikalar geçirebileceğiniz Madame tussaud balmumu heykel müzesini ziyaret ettik.

Şehiri bir kaç günle bitirmeniz mümkün değil. Benim bir kaç gün içinde görebildiklerim, içinde uyuşturucun serbest olmasıyla satışta olan marihuanalarında satışı olan çiçek, bitki pazarı. Kraliyet sarayı, tarihi bir tiyatro, rebrant tablosunun heykel versiyonu, 'I am stardam' harfleriyle oluşturulmuş bir yapı. Şehir otobüs turu ile ziyaret edebildiğim elmas müzesi. Şehrin en büyük parkı
ol
an
Vondelpark. Bu parkta mangal yapan insanlar görmeniz mümkün. Dam adı verilen kostüm giymiş, ücret karşılığı fotoğraf çektirebildiğiniz sokak aktivitelerin olduğu bir meydan.

Hollanda'nın otoyolları Avrupa'da gördüğüm en güzel otoyollardı. Bu şehirde insanların en çok kullandığı araç bisiklet, ve malesef en yaygın suç oranıda buna orantılı olarak bisiklet hırsızlığı. Hollanda'da çok fazla lokanta gibi Türk işletmeleri bulabilirsiniz.

Amsterdam ev sahibi olma açısından sıkıntılı bir şehirmiş. Özellikle merkezinde kiralık ev bulmanız çok zormuş. Burada bu sebeble ilginç bir de kanun var, belli bir kısa sürede boş durduğu anlaşılan bir evin kapısını kırıp içeriye yerleşebiliyormuş sunuz tamamen legal :) . Ayrıca müstakil evleri paranız olsa dahi eğer yaşlı veya hasta değilseniz satın alamıyormuş sunuz, yani genç iseniz ancak paranız varsa dahi apartman türü yerde ev alabiliyormuş sunuz.

--------

Son günlerinde halk pazarına uğradık, bu pazarda fiyatlar Hollanda'da yaşayanlar için neredeyse yarı fiyatına ama Türkiye'ye kıyasla hemen hemen aynı değerde. ardından Kuzey denizini görebileceğiniz oldukça büyük bir plajla Hollanda'ya veda ettim.